Lliurex y la "lliurexitzación": No preguntes que puede hacer lliurex
por ti….
Ponent: Pedro Pernías (Dr. en Tecnología Educativa UA y Director de
la DGTIC)
Descripció: El present i el futur de la iniciativa LliureX.
La filosofia LliureX com a model d'actuació.
Marco Común de Competencia Digital Docente
Ponent: Rebeca Ribera (Asessora TIC del CEFIRE de Gandía)
Descripció: El Marc Comú de Competència Digital Docent
del MECD, desenvolupat pel INTEF, és un marc de referència per al
diagnòstic i la millora de les competències digitals del professorat.
La versió més recent data d'octubre de 2017 i va venir acompanyada del
Portfoli de la Competència Digital Docent que és un servei en línia
per al reconeixement i la millora de la competència digital dels
docents a través de l'autoavaluació contínua i del registre
actualitzable d'experiències d'ensenyament, aprenentatge i formació.
En aquesta ponència veurem una introducció a tots dos i donarem alguna
pista de les futures implicacions que tindrà per a tots els docents.
Projectes mSchools
Ponent: Francesc Busquets (Responsable de programari lliure i
serveis en línia a l'Àrea de Tecnologies per a l'Aprenentatge i el
Coneixement de la Generalitat de Catalunya)
Descripció: El programa mSchools és una iniciativa de la
fundació Mobile World Capital Barcelona, que té com a patrons
l'aliança d'empreses GSMA, l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat
de Catalunya. El seu principal objectiu és impulsar l'ús creatiu i
transformador de les tecnologies mòbils (enteses en un sentit ampli)
en l'àmbit educatiu.
En la presentació veurem algunes activitats promogudes per mSchools,
els materials de les quals es troben a l'abast de tots els educadors
que vulgueu aprofitar-los:
App Education i Scratch Challenge són propostes didàctiques centrades
en el pensament creatiu i el treball col·laboratiu mitjançant disseny
d’aplicacions, la creació de jocs i el desenvolupament de prototips.
Toolbox és un portal on es recullen aplicacions educatives revisades i
avaluades per docents, acompanyades de propostes didàctiques i
experiències reals d'ús a l'aula.
eduHack és un procés de cocreació a gran escala dirigit a docents que
connecta i capacita la comunitat educativa per dissenyar escenaris
d’aprenentatge.
Mobile History Map és una app de geolocalització que permet que els
alumnes creïn projectes col·laboratius i desenvolupin itineraris i
punts d’interès al voltant dels seus centres educatius.
UEFI vs Legacy
Ponent: David Montalvà (Responsable del projecte LliureX)
Descripció: UEFI va arribar fa uns anys a les nostres
màquines sense preguntar i encara que la seua intenció inicial, se
suposa, que era protegir el nostre equips de virus, malware, etc. i
fer-nos la vida més fácil quant a la gestió dels sistemes operatius
instal·lats la realitat és que per errors en la seua interpretació,
males arts per part d'alguns fabricants, pressions de gegants
tecnològics i altres factors moltes vegades el bregar amb aquesta
tecnologia suposa un vertader problema.
En aquesta xarrada anem a intentar entendre, que **és, com funciona i
diverses opcions de configuració que podem tenir i fer-nos la vida més
fàcil.
AULES: espacios virtuales de aprendizaje para todos los centros
educativos
Ponent: Pablo Gargallo (Assesor tècnic docent)
Descripció: Aules serà un nou espai de formació a
distància autogestionat pels centres, però mantingut per la
Conselleria d'Educació, Recerca, Cultura i Esport i la Conselleria
d'Hisenda i Model Econòmic. D'aquesta forma, els centres podran
dirigir els seus esforços a organitzar els espais virtuals educatius i
a la incorporació de nous recursos didàctics, sense haver de
preocupar-se del manteniment dels servidors: actualitzacions
crítiques, còpies de seguretat, ...
Aules està basat en Moodle, i incorporarà aquelles funcions
necessàries per simplificar i millorar l'autonomia en la gestió de les
aules virtuals, unificar l'accés a les plataformes de formació, i
alhora garantir la seguretat de les i els usuaris.
XarxaLlibres + PMB una solución en La Sénia
Ponent: Ángel Berlanas (Professor de l'IES de La Sénia)
Descripción: Utilització del Programari de Biblioteques PMB
inclòs en LliureX per a la gestió dels llibres de XarxaLlibres:
estats, préstecs, procediments, recursos humans i comunitat educativa.
LliureX en un pequeño centro de secundaria
Ponent: Eduardo Millan (Prof. de informàtica de l'IES de Bocairent)
Descripció: Lliurex, perdut a Bocairent
Lliurex en un xicotet centre de secundària. Es tracta d'explicar com
adaptem el sistema operatiu a les característiques d'un centre amb 200
alumnes, 35-40 professors i uns 125 equips informàtics entre
professors, departaments i aules d'informàtica, com es gestiona el
manteniment i la gestió dels equips dels alumnes i professors.
LliureX - Novedades
Ponent: David Montalvà (Responsable del projecte LliureX)
Descripció: Com cada any des de l'equip LliureX es
planifiquen noves versions, canvis funcionals, actualització
d'aplicacions etc. en aquesta xarrada s'explicaran algunes de les
novetats més rellevants i el roadmap previst de la distribució
finalitzant amb un torn de preguntes/peticions que servirà als
assistents a plantejar tot allò que considere important per a millorar
LliureX.
Està en Internet, pots agafar-lo!
Els drets d’autor i les llicències de continguts en la era
d’Internet
Ponent: Tàfol Nebot (Coordinador TIC de la provincia de Castelló)
Descripció: «A Internet està tot» però, puc fer el que
vulga amb el que trobe a Internet? Si està disponible per a tothom,
podré usar-lo, no? En la rutina docent, ens trobarem davant situacions
quotidianes en les quals la solució més fàcil pareix entrar en
Internet i baixar els materials trobats, en molts casos, a través de
buscadors generals. És això correcte? Ens sembla correcte?
La llei de propietat intel·lectual regula els usos que es poden fer
d’una obra i els drets d’autores i autors davant aquests usos.
Coneixerem aspectes generals de la llei i els drets que regula.
Aprendrem a reconèixer si un materials es pot usar en classe o no i en
quins casos estaria permès l’ús de forma legal.
Farem un repàs de les llicències de continguts diferents del Copyright
(© = «tots els drets reservats»): GFDL, llicències de cultura lliure,
Copyleft i Creative Commons.
Finalment, encoratjarem a tota i a tot assistent a indicar l’autoria
en els materials propis i a utilitzar llicències de cultura lliure en
favor d’altres llicències les quals no promouen la divulgació del
coneixement. Perquè com a docents, és el que volem, no?
El nuevo portal educativo con WordPress
Ponent: José Cantó (Coordinador de portals educatius)
Descripció: El nou Portal Educatiu de la Conselleria
d'Educació, Recerca, Cultura i Esport, amb el suport de la Conselleria
d'Hisenda i Model Econòmic, oferirà als centres la possibilitat de
mantenir les seues pàgines webs amb un gestor de continguts actual i,
sobretot, actualitzable: WordPress. Partint de l'experiència adquirida
per altres comunitats autònomes, es crearà una xarxa de webs sobre una
instal·lació de WordPress única, per a facilitar l'administració, però
amb la suficient autonomia de gestió per a cobrir les necessitats que
les i els centres han anat aportant al llarg dels últims anys.