Ponències
En construcció
Obertura de la Jornada
Hora: 10:00 - 10:30
Presentación virtual en la que participarán:
Inmaculada Rodríguez Moya
Vicerrectora de estudiantado y compromiso social
Pedro Agustín Pernías Peco
Director general para el avance de la sociedad digital
Manuel Gomicia Giménez
Director general de formación profesional y enseñanzas de régimen especial
Julio Pacheco Aparicio
Coordinador del proyecto LliureX de la UJI.
La Competència Digital Docent, anàlisi críTIC. (Seguim sentant les bases i sense xafar la realitat)
Ponent: Juan Francisco Álvarez Herrero
Duracin: 60 min.
En els darrers anys no es fa altra cosa que parlar de la Competència Digital Docent, i arran del confinament patit per la pandèmia del coronavirus, aquesta s’ha posat en dubte. Si per una banda sembla que les expectatives sobre la CDD que es creia posseir s’han vist rebaixades, de l’altra cal reconèixer que aquesta situació de necessitat d’ús de les tecnologies digitals han permès una millora d’aquesta CDD a través d’autoformació o bé a través de la formació oferta per l’administració, les associacions i altres entitats educatives. Per no tornar a caure en l’error d’abandonament i la distracció d’aquesta competència bàsica en el treball de tot docent, cal posar ordre i concert i anar tots a una en pro d’un mateix criteri d’avaluació i formació de la CDD. En aquesta xerrada s’abordaran de forma crítica tots aquests aspectes i es donaran algunes pinzellades de cap on cal anar per no cometre els mateixos errors que abans.
La competència digital del estudiants en el context de l'educació superior
Ponent: Anna Sánchez-Caballé
Duració: 45 min.
Al llarg de la darrera dècada, i encara més durant el context de la COVID-19, en què s’ha produït una necessitat evident de distanciament social i d’interacció mitjançant les tecnologies digitals, s’ha parlat molt del canvi que està experimentant la societat i la digitalització que s’hi està produint. En aquest context descrit que estem vivint, diversos organismes i investigadors han parlat de la importància d’esdevenir competents digitals per ser capaços de donar resposta a les necessitats que es deriven d’aquesta nova realitat. Però… de què parlem quan fem referència a la competència digital? Som competents digitals? Són competents digitals els estudiants d’educació superior? Aquestes tres seran algunes de les preguntes que intentarem respondre durant l’estona compartida en aquesta intervenció realitzada en el marc de les Jornades UJIlliurex 2022.
Por determinar
Ponent: David Montalva Furió
Duració: 45 min.
por determinar
La importància del codi obert en la CDD
Ponent: Tàfol Nebot Gómez
Duració: 15 Min.
La capacitació per part de docents en els recursos digitals que ens ofereix la vida és important i molt buscada per les persones que la necessiten, però no és l’únic que importa. Més aïna és del que menys importa en un món cada vegada més digital però amb menys manuals d’instruccions cada vegada. Cal una mirada sobre la competència digital docent que abaste molt més que la simple capacitació en els recursos i eines disponibles en cada moment i posar el focus sobre els avantatges i inconvenients que té l’ús de programari de codi obert en el món educatiu.
Model de centre amb Proxmox en un xicotet centre de secundària
Ponent: Eduardo Millán Martínez
Duració: 25 min.
A l’IES de Bocairent, ja fa uns anys que avancem en el model de centre Lliurex i tots els avantatges que aporta a alumnat i professorat respecte d’altres sistemes. Aquest curs ens hem atrevit a fer un pas més amb la virtualització mitjançant Proxmox. Així hem descobert els grans avantatges que aporta a la gestió de l’equipament de maquinari i programari en un centre educatiu.
Asker, el teu generador de preguntes per a Moodle
Ponent: Baltasar Ortega Bort
Duración: 20 min.
La potència de Moodle per a generar exercicis i controlar el resultats és asombrosa però la seva confecció pot ser una mica tediosa. Aquest problema pot ser reslt amb Asker, una ferramenta que ens permet generar centenars de cuestions amb un esforç mínim.
Accesibilitat per a tots
Ponent: Juan Manuel Navarro Máñez
Duració: 20 min.
L’accessibilitat és una qüestió que moltes vegades queda relegada a un segon pla però engloba, però, un conjunt d’eines i maneres de treballar de les quals tots ens podem beneficiar.
L'Àmbit de les TIC aplicades a l'educació de la Subdirecció General de Formació del Professorat
Ponent: Ignasi Climent Mateu
Duració: 20 min.
L’àmbit de formació de les TIC aplicades a l’educació és un dels nou àmbits en la formació del professorat. Aquest àmbit té la seua Unitat de formació TIC central en la SDG de Formació del Professorat de la Conselleria d’Educació. Entre les funcions d’aquesta Unitat destaquen la planificació i la gestió de la formació TIC, que s’estructura en dues línies de formació: la general i l’específica. Aquestes dues línies de formació pretenen donar suport al procés d’ensenyament i aprenentatge amb la finalitat d’obtindre millors resultats. Així doncs, el seu objectiu principal és millorar la competència digital del professorat i contribuir al fet que aquest conforme un criteri que li permeta prendre les decisions més adequades respecte a l’ús correcte de la tecnologia, per a poder utilitzar les TIC amb metodologies aplicades a les aules i al seu context, en les seues diferents modalitats.
Pla Digital de Centre
Ponent: Vicent Part Julio
Duració: 60 min.
El Pla Digital de Centre es presenta com linstrument que ha de promoure lús de la tecnologia digital en els processos densenyament i aprenentatge, en la gestió del centre així com en la millora de la Competència Digital Docent a partir de la seva integració en el Projecte Educatiu i de lestratègia digital del centre.
Markdown i Apunts
Ponent: Angel Berlanas Vicente
Duració: 20 min.
Gestió d’apunts per a l’alumnat amb Markdown.
Experiència en la transformació d'un centre educatiu a distància a Microsoft (CDC) des del punt de vista docent
Ponent: Piedad Soriano Montiel
Duració: 30 min.
Des de fa aproximadament 1 any hi ha un conveni amb Microsoft per utilitzar el seu sistema a tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana. El canvi a aquest sistema no només és complex, sinó que suposa un gir de 180º en la forma de treballar dels centres, i encara més quan es tracta d’un centre a distància. En aquesta xerrada intentaré transmetre els avantatges i els inconvenients d’aquest nou sistema, i amb quines complicacions ens hem trobat i com els hem solucionat.
I love Ruby: Scripting feliç!
Ponent: David Vargas Ruiz
Duració: 20 min.
Introducció a l’ús del llenguatge de programació Ruby per crear scripts del sistema de manera molt senzilla. Ideal per a CFGS ASIR, sysadmin i devops.
Casa domòtica educativa
Ponent: Jordi Mayné Grau
Duració: 30 min.
Construcción de una maqueta de casa domótica
Ús de H5
Ponent: Tamara Expósito Ponce
Duració: por determinar
Ús i possibilitats de l’eina H5P a Moodle.