Ponències

En construcció

Obertura de la Jornada

Hora: 10:00 – 10:30

Presentació virtual en la que participaran:

Inmaculada Rodríguez Moya

Vicerrectora de estudiantat y compromís social

Pedro Agustín Pernías Peco

Director general para el avance de la sociedad digital

Manuel Gomicia Giménez

Director general de formació professional y ensenyaments de règim especial

Julio Pacheco Aparicio

Coordinador del projecte LliureX de l’UJI.






juanfratic@gmail.com




@taexpon

La Competencia Digital Docente, análisis críTICo. (Seguimos sentando las bases y sin pisar la realidad)

Ponent: Juan Francisco Álvarez Herrero

Duració: 60 min.

En los últimos años no se hace otra cosa que hablar de la Competencia Digital Docente, y a raíz del confinamiento sufrido por la pandemia del coronavirus, esta se ha puesto en entredicho. Si por un lado parece que las expectativas sobre la CDD que se creía poseer se han visto rebajadas, por otro hay que reconocer que esta situación de necesidad de uso de las tecnologías digitales han permitido una mejora de esta CDD bien a través de autoformación, bien a través de la formación ofrecida por la administración, asociaciones y otras entidades educativas. Per no tornar a caure en l’error d’abandonament i la distracció d’aquesta competència bàsica en el treball de tot docent, cal posar ordre i concert i anar tots a una en pro d’un mateix criteri d’avaluació i formació de la CDD. En aquesta xerrada s’abordaran de forma crítica tots aquests aspectes i es donaran algunes pinzellades de cap on cal anar per no cometre els mateixos errors que abans.


Ver vídeo (Parte 1)


Ver vídeo (Parte 2)


Escuchar la ponencia (Parte 1)


Escuchar la ponencia (Parte 2)





annasanca14@gmail.com




@InnovaPi

La competència digital del estudiants en el context de l’educació superior

Ponent: Anna Sánchez-Caballé

Duració: 45 min.

Al llarg de la darrera dècada, i encara més durant el context de la COVID-19, en què s’ha produït una necessitat evident de distanciament social i d’interacció mitjançant les tecnologies digitals, s’ha parlat molt del canvi que està experimentant la societat i la digitalització que s’hi està produint. En aquest context descrit que estem vivint, diversos organismes i investigadors han parlat de la importància d’esdevenir competents digitals per ser capaços de donar resposta a les necessitats que es deriven d’aquesta nova realitat. Però… de què parlem quan fem referència a la competència digital? Som competents digitals? Són competents digitals els estudiants d’educació superior? Aquestes tres seran algunes de les preguntes que intentarem respondre durant l’estona compartida en aquesta intervenció realitzada en el marc de les Jornades UJIlliurex 2022.


Veure vídeo


Escuchar la ponencia





montalva_dav@gva.es




@psmontiel

Por determinar

Ponent: David Montalva Furió

Duració: 45 min.

por determinar


Ver vídeo (Parte 1)


Ver vídeo (Parte 2)


Ver PPT


Escuchar la ponencia (Parte 1)


Escuchar la ponencia (Parte 2)





@tafol

La importància del codi obert en la CDD

Ponent: Tàfol Nebot Gómez

Duració: 15 Min.

La capacitació per part de docents en els recursos digitals que ens ofereix la vida és important i molt buscada per les persones que la necessiten, però no és l’únic que importa. Més aïna és del que menys importa en un món cada vegada més digital però amb menys manuals d’instruccions cada vegada. Cal una mirada sobre la competència digital docent que abaste molt més que la simple capacitació en els recursos i eines disponibles en cada moment i posar el focus sobre els avantatges i inconvenients que té l’ús de programari de codi obert en el món educatiu.


Veure vídeo


Ver ODT


Escuchar la ponencia





me.millan@edu.gva.es




@psmontiel

Model de centre amb Proxmox en un xicotet centre de secundària

Ponent: Eduardo Millán Martínez

Duració: 25 min.

A l’IES de Bocairent, ja fa uns anys que avancem en el model de centre Lliurex i tots els avantatges que aporta a alumnat i professorat respecte d’altres sistemes. Aquest curs ens hem atrevit a fer un pas més amb la virtualització mitjançant Proxmox. Així hem descobert els grans avantatges que aporta a la gestió de l’equipament de maquinari i programari en un centre educatiu.


Ver vídeo (Parte 1)


Ver vídeo (Parte 2)


Ver PPT


Escuchar la ponencia (Parte 1)


Escuchar la ponencia (Parte 2)





balta@profesdeciencies.net




@psmontiel

Asker, el teu generador de preguntes per a Moodle

Ponent: Baltasar Ortega Bort

Duració:20 min.

La potència de Moodle per a generar exercicis i controlar el resultats és asombrosa però la seva confecció pot ser una mica tediosa. Aquest problema pot ser reslt amb Asker, una ferramenta que ens permet generar centenars de cuestions amb un esforç mínim.


Ver vídeo (Parte 1)


Ver vídeo (Parte 2)


Ver PPT


Escuchar la ponencia (Parte 1)


Escuchar la ponencia (Parte 2)





juanma1980@gmail.com




@InnovaPi

Accessibilitat per a tots

Ponent: Juan Manuel Navarro Máñez

Duració: 20 min.

L’accessibilitat és una qüestió que moltes vegades queda relegada a un segon pla però engloba, però, un conjunt d’eines i maneres de treballar de les quals tots ens podem beneficiar.


Veure vídeo


Escuchar la ponencia





climent_ign@gva.es




@psmontiel

L’Àmbit de les TIC aplicades a l’educació de la Subdirecció General de Formació del Professorat

Ponent: Ignasi Climent Mateu

Duració:20 min.

L’àmbit de formació de les TIC aplicades a l’educació és un dels nou àmbits en la formació del professorat. Aquest àmbit té la seua Unitat de formació TIC central en la SDG de Formació del Professorat de la Conselleria d’Educació. Entre les funcions d’aquesta Unitat destaquen la planificació i la gestió de la formació TIC, que s’estructura en dues línies de formació: la general i l’específica. Aquestes dues línies de formació pretenen donar suport al procés d’ensenyament i aprenentatge amb la finalitat d’obtindre millors resultats. Així doncs, el seu objectiu principal és millorar la competència digital del professorat i contribuir al fet que aquest conforme un criteri que li permeta prendre les decisions més adequades respecte a l’ús correcte de la tecnologia, per a poder utilitzar les TIC amb metodologies aplicades a les aules i al seu context, en les seues diferents modalitats.


Ver vídeo (Parte 1)


Ver vídeo (Parte 2)


Ver PPT


Escuchar la ponencia (Parte 1)


Escuchar la ponencia (Parte 2)





v.partjulio@edu.gva.es




@psmontiel

Pla Digital de Centre

Ponent: Vicent Part Julio

Duració: 60 min.

El Pla Digital de Centre es presenta com linstrument que ha de promoure lús de la tecnologia digital en els processos densenyament i aprenentatge, en la gestió del centre així com en la millora de la Competència Digital Docent a partir de la seva integració en el Projecte Educatiu i de lestratègia digital del centre.


Ver vídeo (Parte 1)


Ver vídeo (Parte 2)


Ver PPT


Escuchar la ponencia (Parte 1)


Escuchar la ponencia (Parte 2)





a.berlanasvicente@edu.gva.es




@psmontiel

Markdown i Apunts

Ponent: Angel Berlanas Vicente

Duració:20 min.

Gestió d’apunts per a l’alumnat amb Markdown.


Ver vídeo (Parte 1)


Ver vídeo (Parte 2)


Ver PPT


Escuchar la ponencia (Parte 1)


Escuchar la ponencia (Parte 2)





piedad.soriano@gmail.com




@psmontiel

Experiència en la transformació d’un centre educatiu a distància a Microsoft (CDC) des del punt de vista docent

Ponent: Piedad Soriano Montiel

Duració: 30 min.

Des de fa aproximadament 1 any hi ha un conveni amb Microsoft per utilitzar el seu sistema a tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana. El canvi a aquest sistema no només és complex, sinó que suposa un gir de 180º en la forma de treballar dels centres, i encara més quan es tracta d’un centre a distància. En aquesta xerrada intentaré transmetre els avantatges i els inconvenients d’aquest nou sistema, i amb quines complicacions ens hem trobat i com els hem solucionat.


Ver vídeo (Parte 1)


Ver vídeo (Parte 2)


Ver PPT


Escuchar la ponencia (Parte 1)


Escuchar la ponencia (Parte 2)





dvarrui@protonmail.com




@psmontiel

I love Ruby: Scripting feliç!

Ponent: David Vargas Ruiz

Duració:20 min.

Introducció a l’ús del llenguatge de programació Ruby per crear scripts del sistema de manera molt senzilla. Ideal per a CFGS ASIR, sysadmin i devops.


Ver vídeo (Parte 1)


Ver vídeo (Parte 2)


Ver PPT


Escuchar la ponencia (Parte 1)


Escuchar la ponencia (Parte 2)





maynejordi@hotmail.com




@InnovaPi

Casa domòtica educativa

Ponent: Jordi Mayné Grau

Duració: 30 min.

Construcció d´una maqueta de casa domòtica


Veure vídeo


Escuchar la ponencia





taexpon@gmail.com




@taexpon

Ús de H5P

Ponent: Tamara Expósito Ponce

Duración: por determinar

Ús i possibilitats de l’eina H5P a Moodle.


Ver vídeo (Parte 1)


Ver vídeo (Parte 2)


Escuchar la ponencia (Parte 1)


Escuchar la ponencia (Parte 2)