La compètencia digital docent
Ponent: Francesc Esteve (Dr. en Tecnologia Educativa i professor de l'UJI)
Descripció: En els últims anys, diferents institucions educatives i administracions estan treballant en la definició de la competència digital docent. Una competència docent que va molt més allà de l'ús bàsic de la tecnologia, i que suposa aspectes didàctics per a la creació de contextos, activitats i situacions d'aprenentatge enriquits amb TIC. En aquesta sessió, a més d'analitzar els elements que configuren aquesta competència, s'exploraran diferents experiències que s'estan duent a terme, tant a nivell de formació inicial com a contínua, per al desenvolupament i l'avaluació d'aquesta competència docent.
Com fer funcionar LliureX en qualsevol sistema operatiu
Ponent: Julio Pacheco (Coordinador del proyecte LliureX en l'UJI)
Descripció: La distribució de LliureX és una realitat en els col·legis i instituts de la Comunitat Valenciana avui dia. Alguns professors i mestres (i futurs professors i mestres) encara es troben amb la dificultat de poder treballar amb LliureX en l'ordinador personal. En aquesta píndola es mostrarà com fer funcionar una distribució de LliureX en qualsevol sistema operatiu virtualitzant-la.
El pensament computacional en el currículum
Ponent: Jordi Adell (Professor de Tecnologia Educativa i Director del Centre d'Educación y Noves Tecnologies de l'UJI)
Descripció: Des de fa alguns anys es parla d'introduir el pensament computacional en el currículum de l'educació primària i secundària. En aquesta xarrada es definirà el concepte de pensament computacional, es revisarà la recerca educativa recent i s'analitzaran algunes de les crítiques que han rebut les iniciatives d'incloure-ho en el currículum (i que no solen esmentar-se en els informes internacionals). Finalment es reflexionarà sobre la formació inicial del professorat en pensament computacional i la seua didàctica.
El nou portal educatiu: una aposta per la comunitat
Ponente: José Cantó (Coordinador de portals educatius)
Descripción:La Conselleria d'Educació ha apostat pel codi obert en projectes com LliureX o Mestre@casa. Ara bé, la tecnologia ha evolucionat i no sempre ha pogut donar una resposta adequada. Com solucionar aquesta situació i fer-la sostenible a mitjà termini? Mantenint l'aposta pel programari lliure, però superant els desenvolupaments monolítics a mesura. La comunitat educativa i les comunitats de desenvolupadors poden aportar experiència i coneixement; la Conselleria, per la seua banda, ha de comprometre's a retornar un producte actual i publicar el codi que ho sosté.
LliureX 16 - Novetats
Ponent: David Montalvá (Responsable del proyecte LliureX)
Descripció: Fa més de 10 anys LliureX va començar a arribar als centres. Com a distribució educativa sempre ha anat adaptant-se a les necessitats del professorat i alumnat després d'escoltar les peticions i sugeriments que ens feien arribar. L'objectiu d'aquesta presentació és ensenyar totes les funcionalitats, aplicacions i serveis que s'han inclòs en la nova versió de LliureX 16 per a ajudar al docent en l'aula i facilitar la seua integració amb les TIC. També servirà per a arreplegar totes aquelles opinions i aportacions que ens plantegen els assistents.
Ús d'un aula LliureX 16 virtualizada en qualsevol Sistema Operatiu
Ponent: José Muñoz (Coordinador TIC de la Província de Castelló)
Descripció: El model d'aula LliureX facilita la labor del docent en dotar-li del control dels equips dels alumnes durant la classe. També facilita la labor del mantenedor de l'aula, facilitant la instal·lació dels equips, actualització, instal·lació d'aplicacions, etc. Però en moltes ocasions no s'esprem tot el seu potencial per no disposar d'un aula instal·lada on aprendre i practicar totes les seues funcionalitats. Per a aquesta píndola hem preparat un servidor d'aula Lliurex 16 i un client virtualizats amb VirtualBox i llests per a utilitzar. En la píndola veurem com utilitzar-la per a aprendre l'ús de l'aula Lliurex sense més necessitat d'equipament que nostre PC.
Experiència en l'aula LliureX. Imatge i So
Ponent: Daniel Turienzo (Professor de Tecnologia de l'IES Montserrat Roig d'Elx)
Descripció: No som conscients de l'interès que té invertir en un projecte educatiu de programari lliure com LliureX fins que tornes a descobrir un any més que aquest sistema simplifica la tasca docent i proporciona totes les eines necessàries per a desenvolupar projectes audiovisuals en l'aula d'ordinadors. I, a més, sense cap problema de rendiment amb equips de l'any 2008. Sens dubte, una bona manera d'innovar és augmentar la vida útil de les màquines que s'utilitzen en els centres educatius. En la xarrada es mostrarà un cas pràctic, l'engegada i desenvolupament de la nova assignatura de segon de batxillerat "Imatge i so" en un aula d'ordinadors amb el model LliureX. Per a finalitzar s'explicarà com realitzar un audiovisual a partir d'una presentació de diapositives en 5 minuts.