El nou LliureX. Suport per a la transformació digital
Ponent: Pedro Pernías (Dr. en Tecnología Educativa UA y Director de
la DGTIC)
Descripción: Lliurex és molt més que un sistema operatiu; és
un projecte educatiu que té el potencial, d'afavorir la transformació
digital dels escolars valencians.
Però per a això, ha de patir canvis. La DGTIC porta treballant
diversos mesos en l'evolució del Lliurex perquè servisca a aquest
proposit. De manera molt condensada es presentaran aquests canvis i
quin és l'escenari futur que s'aquesta creant.
Avaluació formativa en treballs dels nostres alumnes
Ponent: Merche Marqués (Profesora de la Universidad Jaume I)
Descripción: En la xerrada veurem com podem usar diverses
aplicacions per a donar feedback als nostres alumnes en els treballs
que ens presenten en format electrònic. Per a això veurem com podem
fer anotacions en documents en format PDF i com gravar vídeos amb
àudio (de tipus screencast) per a explicar als nostres alumnes les
anotacions realitzades. Tot això servirà per a fer una avaluació
formativa que els ajude a identificar errors i els done pautes sobre
com millorar.
Il·lusions òptiques i algunes claus d'interpretació per a l'educació
d'avui
Ponent: Linda Castañeda (Profesora de la Universidad de Murcia)
Descripción: El món de la innovació educativa és avui, més que
mai, un món on la quantitat d'emissors, canals i missatges s'han
multiplicat i diversificat fins a límits extraordinaris, convertint a
la "actualitat" de les "idees innovadores" en un món, o bé d'idees que
semblen confuses i excessivament utòpiques, o massa ben perfilades
però de dubtosa procedència. A què hem de prestar la nostra atenció?
Quins són els missatges clau? Qui ens mana missatge i amb quin
objecte? Quin és el paper de la tecnologia en tot això? I el nostre?
Quina és la finalitat última de tot aquest procés d'innovació?
Aules
Ponent: Sara Domene (Assessora Técnica Docent)
Descripción: Aules és el nou Moodle de Conselleria d’Educació,
Investigació, Cultura i Esport i Conselleria d’Hisenda i Model
Econòmic. Aules simplifica enormement la creació d’espais virtuals
d’aprenentatge i la matriculació d’alumnat. Cada centre podrà crear de
forma automàtica cursos de cada assignatura per a cada nivell i grup o
decidir quins espais vol crear segons la informació dels horaris
d’ITACA. Cada docent podrà crear els cursos que desitge i importar
alumnes d’ITACA sense la necessitat de crear-los de forma manual. El
centre organitzarà i gestionarà la seua categoria sense haver de
preocupar-se de qüestions de manteniment, actualitzacions o seguretat.
És un Moodle creat i dissenyat per a la comunitat educativa, pensat
per a minimitzar les tasques de gestió i aprofitar al màxim els
avantatges de l’aprenentatge virtual.
LliureX: Reinventant el futur
Ponent: David Montalvà (Responsable del proyecte LliureX)
Descripción: Cada nueva versión de LliureX se considera un
nuevo reto, hay que mejorar sin perder lo que ya se tiene, hay que
evolucionar sin perder de vista el pasado y hay que dar lo que se pide
sin olvidar que a veces hay que ir un paso por delante. Pronto se
publicará una nueva versión de LliureX, mostraremos algunas de las
principales características de la nueva versión..
Podcast amb software lliure i pocs recursos
Ponent: Daniel Durán (Assessor técnic docent)
Descripción: Aprendrem a crear i realitzar un podcast des de
zero, amb programari lliure , amb recursos escassos i sense necessitat
d'un maquinari especifique.
Entendre les noves tecnologíes i traure-li el màxim partit són
essencials ara i en el futur, per la qual cosa realitzarem una
xarra-taller senzilla, amena i demostrant que sense necessitat d'una
inversió en maquinari, amb només el que tenim a casa o a l'aula, podem
generar resultats professionals.
Generació automàtica del consell orientador amb Apps script
Ponent: Sanja Dabic (Profesora del IES de La Sénia)
Descripción: La tasca d’omplir el consell orientador al final
de curs per cada alumne/a, de forma formal, basant-se en notes
obtingudes en 11-13 assignatures és una tasca esgotadora per a la
persona tutora del grup classe. Fent ús de un full de càlcul compartit
entre l’equip docent, la plantilla en processador de textos del
consell orientador i un script és possible generar automàticament el
document de forma que l’única tasca manual siga signar per part de
tutor/a i director/a.
Portaledu: pilotatje i desplegament
Ponent: José Cantó (Coordinador de portales educativos)
Descripción: La nueva versión del portal educativo basada en
Wordpress se pondrá en marcha en septiembre de 2019. En esta ponencia
se explicará qué novedades incluirá, qué supondrá para los centros y,
sobre todo, si podrán conservar todo el trabajo realizado hasta ahora
en otros portales..