Titans de les dades. Com les dades que donem avui afecten el nostre jo del demà
Ponent: Paloma Llaneza @PalomaLLaneza (Advocada, experta en ciberseguretat i autora de Datanomics (Editorial Planeta-Deusto))
Descripció: En temps pandèmics en els quals una de les solucions que es posen damunt de la taula per a controlar-la i acabar amb ella és l'ús de les tecnologies de contacte i rastreig, és més important que mai conèixer l'impacte que té en el futur compartir les nostres dades avui. Si aquesta afirmació és rellevant en el cas dels adults amb limitada o menys extensa empremta digital, en el cas dels menors i adolescents és vital. Quasi cap persona menor de 20 anys i, amb quasi total seguretat els menors de 12, compten amb una vida que no haja sigut escrutada per la tecnologia. El seu futur, el seu desenvolupament personal i la seua capacitat de viure en un món de llibertats depèn del control de les dades que siga capaç de fer des d'avui.
Direcció
Tipus d'eixida
Què necessiten saber i saber fer els docents del segle XXI?
Ponent: Lucía Sánchez-Tarazaga @luciasantavi (Professora ajudant doctor del àrea de métodes d'investigació i diagnòstic del Departament de Pedagogia de l'UJI) y Linda Castañeda @lindacq (Professora titular de tecnologia educativa de la Universidad de Murcia)
Descripció: El rol del professorat s'ha anat ampliant a causa dels grans canvis esdevinguts en les últimes dècades, entre ells l'avanç de les noves tecnologies. Aquest fet, unit a la importància del docent com a element clau per a la qualitat educativa explica la creixent atenció a la seua figura així com el repte de desenvolupar la seua funció en un món digital. En aquest context, ens plantegem algunes preguntes: Què necessita saber o saber fer el docent del segle XXI? Com s'articula la competència professional docent amb la competència digital docent? Com s'hauria de modificar la formació inicial i permanent actual del professorat? En clau dialògica, tractarem de reflexionar sobre això en aquesta sessió.
Centres inteligents. IES Puçol
Ponent: Sofía Bellés Ramos @sofia_belles (Profesora de informática y coordinadora TIC del IES Puçol)
Descripció: El Centre Educatiu Intel·ligent es planteja amb l'objectiu d'integrar les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en la totalitat d'espais existents en un centre i amb el model de centre LliureX. Això implica la instal·lació i configuració d'un o diversos servidors LliureX que centralitzen tant la gestió d'usuaris com les xarxes virtuals, i que a més són gestionats des de Conselleria a través del SAI, per la qual cosa hi ha una important "descàrrega" de treball en el centre.
Després d'un any de gestió i treball, avui dia és una realitat en l'IES Puçol
Secrets de Plasma de la Comunitat KDE, l'escriptori més eficient per a Lliurex
Ponent: Baltasar Ortega Bort @baltolkien (Professor de Secundària y membre de KDE Espanya)
Descripció: Com s'estarà descobrint en aquests dies de teletreball, tenir un ordinador d'escriptori el més funcional possible fa que siguem molt eficacies a l'hora passar les menys hores possible davant d'una pantalla.
L'escriptori de la Comunitat KDE, el cada dia més famós Plasma, i les aplicacions KDE són un gran exemple d'optimització, eficàcia i bellesa, perfecte per a una distribució com Lliurex. El seu funcionament és simple per defecte però potents quan es requereix.
En aquesta breu demostració en viu intentaré donar una xicoteta pinzellada d'alguns dels Secrets de Plasma mostrant com treball en aquest entorn per a tenir el major rendiment possible.
Etiquetes: Plasma, plasmoides, Dolphin, Gwenvew, Krename, Kim, Krunner
Entorns d'escriptori
Ponent: Enrique Medina @IT_Henry (Desenvolupador de LliureX)
Descripció: Que són els entorns d'escriptori? on tenen el seu origen? En aquesta xarrada explorem els orígens d'aquest concepte, repassem la seua història i ens endinsem en evolució dins de l'univers Linux. Finalment veurem com encaixa tot això en LliureX.
Novetats de Lliurex
Ponent: Raul Rodrigo @raurodse Miguel Angel Juan @jumikan Daniel Duran @daduvellx Hector Garcia @ClessAlvn Juan Manuel Navarro @juanma0x7BC (Desenvolupadors del projecte LliureX)
Descripció: T'interessa saber que aportarà nou LliureX aquest 2020? Novetats amb les impressores, creant recursos, un nou sabor de LliureX i moltes coses interessants mes.
Teuton: test d'infraestructura
Ponent: David Vargas Ruiz @dvarrui (Professor FP de Sistemes i Aplicacions)
Descripció: Teuton és un test d'infraestructura orientat a facilitar el treball de correcció del treball realitzat pels alumnes en les seues màquines reals o virtuals. L'eina permet usar unes unitats de prova per a avaluar les màquines remotes (version 2.1 https://github.com/teuton-software/teuton/tree/devel)
Quadern de Tutoria virtual amb AULES
Ponent: Herminia Pastor Pina (@hermipp) i Vicente Martínez Martínez (@vicenteprofe)(IES María Blasco. Sant Vicent del Raspeig)
Descripció: Durant anys hem estat treballant amb diferents eines per a compartir informació rellevant de l'alumnat entre el claustre i els equips docents. Començant amb paper, passant per llistes de correu, xarxes socials privades i finalment, quan vam tenir l'ocasió de participar com a centre pilot del projecte AULES, decidim aprofitar el potencial que ens proporciona aquesta plataforma, de manera conjunta amb el correu @gva.es, per a plasmar la nostra idea.
El que nosaltres denominem Quadern de Tutoria Virtual no és més que una fitxa per cada alumne del centre en la que tot l'equip docent pot veure i afegir informació rellevant de l'alumne per a compartir-la amb la resta de companys. Per a nosaltres és nostre WebDocente 2.0 (l'equivalent a WebFamilia 2.0) per a fomentar la comunicació docent-docent.
Diari de seguiment d'alumnat en Secundària
Ponent: Sanja Dabic @glupko_tuitero (IES JB Porcar, coordinadora xarxallibres)
Descripció: L'historial acadèmic de l'alumnat és fàcilment accessible per diferents docents, no tant l'historial no acadèmic. Aquesta aplicació pretén recopilar la informació essencial aportada per diferents actors (orientadors, direcció i tutories) per a minimitzar les típiques escenes de l'avaluació 0: "jo no he tingut mai a aquest/a alumne/a, expliqueu-me"
Lliurex en un xicotet centre de secundària (II). Model de centre. Serveis
Ponent: Eduardo Millan @edumillan3t (Professor d'informàtica i coordinador TIC a l'IES de Bocairent)
Descripció: Han transcorregut dos anys des de la primera part de la història, en la qual no hi havia model de centre, no hi havia gestió d'usuaris, hi havia una empresa externa que gestionava la reprografia i altres recursos TIC, els Lliurex estaven modificats ... La història ha canviat i per a millor. S'explica l'evolució a un model de centre Lliurex amb integració de serveis d'impressió, arxius i connexió sense fil, principalment. A més, s'ha canviat la gestió TIC externa tancada per proveïdors de confiança i control des del centre sobre les seves actuacions.
Regulació de l'aprenentatge: experiències i eines
Ponent: Merche Marqués @merxemarques (Professora TU de l'UJI)
Descripció: En aquesta presentació tracte sobre les dues estratègies que utilitze per a promoure la regulació de l'aprenentatge dels meus alumnes: els diaris de classe i l'autoavaluació/coavaluació. Veurem en què consisteixen, les eines que utilitze per a implementar-les i la meua experiència amb elles.
Projecte Escornabot
Ponent: Jordi Mayné @nemaydijor (Maker Jubilado)
Descripció: Difusió del projecte Escornabot com a robot educatiu i social. Un mitjà econòmic DIY amb el qual es poden desenvolupar activitats educatives i tecnològiques.
Be Docker, my friend
Ponent: Cristian Verdú @chverma (Profesor FPA Jaume I y FPA Serafí de Centelles (Coord. TIC))
Descripció: En aquesta ponència tractarem d'explicar què són els contenidors docker, com es gestionen i com posar en marxa un servei concret (OTRS) per a la gestió d'incidències informàtiques dins del centre escolar.
EDISON i micro:bit, dos grans aliats per a treballar STEAM en sistemes operatius amb base LINUX
Ponent: Ricardo Bonache @esteamedu (Cofundador, eSTEAM education)
Descripció: L'ús de metodologies i eines STEAM cada dia està més estès en centres educatius, institucions públiques i universitat. Malgrat això, existeixen molt poques eines compatibles amb sistemes operatius open-source, la qual cosa és paradigmàtic, ja que cada vegada més centres incorporar aquests sistemes com a alternativa als SOTA Windows. En aquest vídeo us volem ensenyar dues alternatives compatibles amb Linux i amb les quals es poden cobrir les necessitats educatives des de Primària fins a la universitat: el robot EDISON i la placa micro:bit. Vegem junts com funcionen i quals són les seues característiques principals!
montar un servidor de vídeo (jit.si o netmeeting)
Ponent: Ricardo Sancho @GnuLinuxVlc (Membre de l'Asociación d'Usuaris GNU/Linux de València)
Descripció: Videotutorial on es mostrarà com instal·lar una instància pròpia del servidor de videoconferència lliure Jitsi, sobre un equip amb LliureX 19, a través del contenidor docker oficial de Jitsi. Això pot servir a un centre educatiu per a tenir el control i l'autogestió de les seues connexions de videoconferència.
Instal·lació i configuració de Nextcloud Hub en Lliurex 19
Ponent: Clemente López Giner @clemenlg (Professor d'informática i coordinador TIC. IES Rafelbunyol)
Descripció: En l'última dècada l'ús de sistemes de cloud computing (o computació en el núvol) està en auge, facilitant la connexió simultània d'usuaris, no solament per a compartir arxius, sinó també amb possibilitat de col·laboració, edició online, ... Són moltes les aplicacions que han vingut a oferir-nos les seues solucions - la majoria a canvi de la cessió de les nostres dades - oferint un estalvi de costos i flexibilitzant la gestió de la informació. Nextcloud, projecte derivat de ownCloud, és un programa de codi obert, que ens permetrà instal·lar i configurar els seus serveis en un servidor propi, permetent-nos així continuar sent els amos de les nostres pròpies dades.
footerva.html